lapaku.com
Home » » Hadits ke-38

Hadits ke-38

Sarana-sarana untuk Mendekatkan Diri kepada Allah

Abu Hurairah ra. berkata, Rasulullah bersabda, Sesungguhnya Allah berfirman,

“Barangsiapa yang memusuhi para wali-Ku makan Aku menyatakan perang kepadanya. Tidaklah hamba-Ku mendekati-Ku dengan sesuatu yang lebih Kucintai daripada apa yang telah Aku wajibkan.

Hamba-Ku tidak henti-hentinya mendekati Aku dengan ibadah sunah sehingga Aku mencintainya, maka ketika Aku mencintainya Aku menjadi pendengarannya yang ia gunakan untuk mendengar, menjadi penglihatannya yang ia gunakan untuk berbuat dan menjadi kakinya yang ia gunakan untuk berjalan. Seandainya iameminta dia memohon perlindungan-Ku pasti Aku akan melindunginya.” (h.r. Bukhari)

Judul: Hadits ke-38
Rating: 100% based on 99998 ratings. 5 user reviews.
Writen By Anonim

Thaks For Visiting My Blogs
Comments
0 Comments

0 komentar: